عکس ماشین اسپرت ایرانی

فقط ماشینهای شاخ که هیچ جا ندیدی

عکس ماشین اسپرت ایرانی

فقط ماشینهای شاخ که هیچ جا ندیدی

دیداری با گلف نقره ای که خیلی ها را نقره داغ کرده !!

دیداری با گلف نقره ای که خیلی ها را نقره داغ کرده !!


گزارشی رو ترتیب دادیم با گلف 91 نقره ای بسیار زیبای آرمین حقیقت عزیز و دوست داشتنی بچه شهرک غرب،اتومبیلی که دوستان دیگر تست های زیادی با آن انجام دادند و از کنار اتومبیل های زیادی گذر کردند و رفتند ولی این اتومبیل امروز دست خود آرمین هستش دست خود خودش و دیگر هم در تعمیرگاه خواب نیست ...!  اتومبیل مورد بحث گلف CL مدل 1991 هست که از اتومبیل های تک پایتخت هست و از زمانی هم که دست آقای سینا صدوقی بوده ظاهرش همانطور حفظ شده و چند ماه قبل موتور این اتومبیل بار دیگر مورد بررسی و کالبد شکافی قرار گرفت و لوازم قدیمی این پیشرانه جای خود را به لوازم جدید و چند میلیونی دادند تا شتاب صفر تا صد این اتومبیل را به نزدیک 6 ثانیه برسانند و این اتومبیلی را به جایی برسانند که حریف اتمسفریکی آنچنانی نداشته باشد و از اتومبیل های مدعی تهران هست و این نکته هم قابل ذکر هست که کلیپ های این اتومبیل در گوشی اکثر ماشین بازهای حرفه ای قابل مشاهده است



منبع CARNP.com

از چند سالگی به اتومبیل علاقه مند شدی؟

از کودکی علاقه داشتم ولی از 18 سالگی وارد دنیای ماشین بازی شدم که تا به امروز 6 سال از آن زمان می گذرد

 

از ابتدا چه اتومبیلی تو را به وادی ماشین بازی و تیونینگ کشید؟

گلف نسل 2


 


اولین اتومبیلی که آماده کردی؟

206 بود که سال 80 پایین ترین ارتفاع را داشت با سیستم صوتی حرفه ای و موتور MI16 در آن زمان حریفی برای اتومبیل های اسپرت خیابانی بودم که متاسفانه با آن اتومبیل چپ کردم

 

بعد از چپ کردن 206 چه کردی؟!

گلف 92 سفید جمع کردم که موتور آن 2000 سی سی 8 سوپاپ با 4 دهانه کاربراتور بود که آن هم چپ کردم !

 

بعد از چپ کردن اتومبیل دوم تصمیم به چپ کردن (جمع کردن) چه اتومبیلی گرفتی؟!!!!

بعد از آن هم این گلف بسیار دوست داشتنی را خریدم که با این دست از پا خطا نکردم چون دوست ندارم که این اتومبیل به سرنوشت اتومبیل های دیگر دچار شود!

 

در مورد این اتومبیلی که در حال حاضر داری برای ما توضیح بده:

این اتومبیل را از سینا صدوقی خریداری کردم تک رنگ هست نقره ای و CL مدل 1991 هست موتور این اتومبیل 2000 سی سی 16 سوپاپ فول لوازم است یعنی پیستون ها  Forgedو شاتون های ریسینگ میل سوپاپ و سیستم اگزوز ساخت کمپانی سوپر اسپرینت می باشد

زیر بندی کامل با استرس بار جلو و عقب صفحه گرافیت و گیربکس با ضریب دنده های کوتاه و در داخل کابین هم که پشت آمپر 260 کیلومتر سرعت را نمایش می دهد و فرمان اسپرت لاین و DVD و صندلی ها و رودری ها چرم دوزی شده اند چراغ جلو و عقب هم تعویض شده صندوق عقب این اتومبیل پر شده و پلاک به قسمت میانی سپر عقب منتقل شده رینگ RH با لاستیک های فالکن 16 40 205 این لوازم را گفتم که در این سوال همه چیزهای این اتومبیل را گفته باشم

 

صفر تا صد این اتومبیل؟

نزدیک به 6 ثانیه است و بسیار از این شتاب راضی هستم



حریف چه اتومبیل هایی می شوی؟

همه شهری هایی رو که با آن ها تست کردم مغلوب شدند و اتومبیل من در حد توربو ها نیست ولی آن قدر هم با فاصله من رو رد نمی کنند

 

آیا برای ترمز این اتومبیل فکری کردی؟

ترمز عقب متعلق به گلف نسل 3 هست و جلو دیسک ها بزرگ شده و هوا خنک هم هستند

 

چه کسانی در جمع کردن این اتومبیل به تو کمک کردند؟

حسین آفاقی سینا صدوقی و پدر و مادر و همسر عزیزم که صبر کردند و همه سختی هایی که من به آنها وارد کردم رو تحمل کردند

 

آیا خانواده با کاری که کردی مخالفت نکردند؟

خیر و بسیار مشتاق هم بودند و اولین اتومبیلم هم پدرم آماده کرد


 

چرا موتور این اتومبیل دوباره جمع شد؟

در این 3 سالی که گذشت من راضی بودم ولی دوستان خیلی قوی شدند من هم تصمیم گرفتم تا جایگاه اتومبیلم را حفظ کنم به همین دلیل این اتومبیل را قوی تر کردم و آن هزینه را متقبل شدم

 

حریف دیگر گلف های اتمسفریکی هستی؟

بله 100 درصد

 

از جو این ماشین بازی پایتخت راضی هستی؟

خیر فقط گروه حسین صدوقیان و ابوالفضل مرادی را دوست دارم و با این دوستان در ارتباطم

 

نظرت در مورد دوستانی که پراید Bp دارند چیست؟

من دوست پراید سوار ندارم ولی پراید اتومبیلی نیست که کارهای روزمره را انجام دهد چه برسد به اینکه موتور ببندی و ... ! ماشین باید اصالت داشته باشد

 

حالا با این اوصاف پراید بی پی کسی را قبول داری؟

من پراید بی پی سعید حسنی را قبول دارم شاید به خاطر خود سعید است چون واقعا سعید را دوست دارم

 

کار کدام مکانیک برای تو لذت بخش است؟

حسین آفاقی


 

کدام اکیپ را بیشتر دوست داری؟

اکیپ حسین صدویان

 

علاقه ای به اتومبیل های ژاپنی داری؟

علاقه ندارم ولی توربوهای ژاپنی شتاب بسیار خوبی دارند البته شاید آلمانی ها هم این طور شوند

 

در زمینه بدنه چه کسانی را قبول داری؟

برادران مقیمی

 

در زمینه تیونینگ موتور؟

حسین صدوقیان البته فرهاد ارشیا هم موتورهای خوبی جمع کردند

 

چرا روی بدنه اتومبیل کار نکردی؟

من بدنه استاندارد دوست دارم و به نظرم بدنه فقط برای بی ام و ام پاور است و بس !

 

پروژه بعدی برای این اتومبیل؟

فروش این اتومبیل


 


اتومبیل بعدی؟

گلف نسل 2 R32 یا ام پاور E46

 

خاطرات خوب و بد با این اتومبیل:

همه خاطراتم خوب است و خاطره بدی ندارم

 

اتومبیلت در خیابان ها هم جلب توجه می کند؟

شاید باورتان نشود ولی از یک اتومبیل 2009 بیشتر چون اتومبیل های روز که در حال زیاد شدن هستند ولی ماشین های اسپرت خوب همیشه در خیابان ها مانند الماس می درخشند

 

با موتور جدید تستی هم کردی؟

هنوز خیر

 

بهترین تست ها با موتور قدیمی؟

این کار رو من انجام نمی دادم یکی از دوستانم این کار را انجام می داد که خوب اتومبیل های دیگر را مغلوب می کرد

 


آیا جزو اکیپی هستی؟

خیر من دیگر متاهل شدم !!

 

یکی از بهترین دوستانت در ماشین بازی :

هومن رمضانی صاحب لنسر نقره ای

 

ماشین باز کیست؟

کسی که خودش ادعا نداشته باشد و کسانی کارش را قبول کنند که واقعا متخصص هستند و علاوه بر یک اتومبیل تکمیل رانندگی خوبی هم داشته باشد

 

چه ویژگی هایی باید در شخصیت یک ماشین باز باشد؟

ماشین کسان دیگر را مسخره نکند و ادعا نداشته باشد و دروغ نگوید و جو سازی نکند

 

در ماشین بازی چه چیز را سرلوحه کار خودت قرار دادی؟

هیچ موقع دروغ نگفتم



 

در وادی ماشین بازی چه کسانی جا ندارند؟

کسانی که جو سازی می کنند و دروغ می گویند و خودشان را از همه بالاتر می دانند به نظرم کسی که بالا باشد احتیاجی به گفتن نیست مرور زمان همه چیز را به همه ثابت می کند

 

بهترین راننده شهری:

رضا شمسی پور

 

در مسابقه درگ Carnp که به زودی در حال انجام هست شرکت می کنی؟

بله در کلاس اتمسفریکی ها حضور خواهم یافت ولی درگ در اتوبان دلچسپ تر است!

 

اتمسفریکی یا توربو؟

اتمسفریکی قوی را بیشتر از توربو دوست دارم به نظرم لذت رانندگی بالایی دارد

 

لذت رانندگی از نظر آرمین؟

گاز خوردن و صدای موتور معکوس دادن

 

به نظرت ماشین تیونینگ شده چه ماشینی هست؟

اتومبیلی که از همه لحاظ کامل باشد و کارهای حرفه ای روی آن انجام شده باشد تیونینگ واقعی شده است

 

به نظرت چند درصد کارهایی که روی اتومبیلت انجام دادی علمی است؟

به نظرم اکثر کارها چون با مشورت آدم های بزرگی این کارها صورت گرفته

 

با ارتفاع پایین مشکلی نداری؟

خیر با این اتومبیل 3 سال است که بر روی ارتفاع هستم! ولی من کارهایی روی گلگیر این اتومبیل انجام دادم که اگر 4 نفر هم در آن بنشینند هیچ مشکلی نداشته باشد و برای این کار هم هزینه بالایی را پرداخت کردم

 

ویژگی اتومبیل اسپرت خوب؟

گاز خوردن خوب – هر روز بیرون رفتن – تست هایی که نتایجش به کام راننده است – هندلینگ بالا

 

گلف های دیگر اتمسفریکی که آنها مورد تاییدت هستند:

از زمانی که موتور این اتومبیل دوباره جمع شد گلف دیگری به چشمم نمی آید شاید آنها بهترین تایم را هم داشته باشند ولی من به کار علمی که انجام دادم و لوازمی که خریدم 100 درصد ایمان دارم و کار کسان دیگر را نمی دانم تا چه حد علمی است

 


آیا همه معیارهایی را که می خواستی در اتاق گلف نسل 2 پیدا کردی؟

بله 100 درصد

 

پیست درگ یا اتوبان؟

اتوبان خلوت

 

تعدادی از آن معیارها را برای ما نام می بری؟

هندلینگ خوب – گاز خوردن خوب – بدنه و اتاق مخصوص این کار – لذت رانندگی بالا

 

نظرت در مورد اتومبیل های تیونینگ روز چیست؟

بسیار عالی هستند و اگر هم کسی پول خوب داشته باشد نباید از تیونینگ روز دریغ کند این نظر شخصی من هست

 

کدام یک از اتومبیل های تیونینگ روز را دوست داری؟

330 مدل 2005 با موتور و بدنه ///M

 

این اتومبیل برای خودت چند میلیون تومان شده است؟

30 میلیون تومان

 

چرا تصمیم به فروش این اتومبیل گرفتی؟

برای اینکه دوست دارم رانندگی با یک اتومبیل دیفرانسیل عقب را هم تجربه کنم

 

دوست داری چه اتفاقی دوباره محقق شود؟

دوباره پارک وی جمع شویم

 

در مورد Carnp برای ما بگو:

بسیار عالی است و تنها مجموعه ای است که باعث می شود ماشین بازها دور هم جمع شوند شاید اتومبیل هایی که سالی یک بار هم بیرون نمی آیند در برنامه های این کلوپ جمع می شوند و ما می فهمیم که هنوز چه کسانی در عرصه هستند و چه کسانی دیگر حضور ندارند

 


Carnp در ترویج تیونینگ در کشور موثر بوده است؟

بسیار زیاد

 

بهترین دوستانت در Carnp ؟

اکیپ حسین صدوقیان و سعید حسنی و آقای احمد کلهر و امیرحسین پورسینا

 

پیشنهاد به کسانی که می خواهند ماشین بازی را شروع کنند؟

ابتدا با اتومبیل های دهه 90 لذت رانندگی را بچشند

 

صحبت آخر:

همه ماشین بازهای واقعی را دوست دارم و از پدر و مادر و همسرم باز هم تشکر می کنم

 

 

 

.

.

.

این بود صحبت ها و خواسته های یکی از ماشین بازهای خوب و دوست داشتنی تهران

 

نظرات 10 + ارسال نظر
آرمین نوح روش جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:01

خیل عالی بود من که خودم ماشین باز مشهور همدانم کفم بریددد.اگه میشه شمارهای از این دوست خوبمون به من بدید.

sina شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:49

salam - mashinesh bad nabod vali on ghadam mali nabod - tehran mashin bazhaye khily bozorgi dare - badesham armin noh ravesh be nazare man to mashin baz nabodi ke badidane in mashin kafet borid

ارش پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:05

با سلام به همه ماشین بازهای عزیز
1پیکان مدل 81 هست که بدون تقویت شدن موتر200کیلومتر راه میره.هر کس باور نداره بیاد ببینه.
crazy taxi shahre kord

مملو جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 14:10

سلام امید جو عالی بود من یکی از ماشین باز های معروف ایلام هستم دوست های زیادی هم دارم و همچنین ۳ ماشین جم در حال حاضر دارم ۱ مینی بوس بنز ۲ پراید ۳ نیسان اگه مایل بودی سری به آدی من بزن کارت دارم منتظرتم mamad_m57

[ بدون نام ] شنبه 4 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 17:03

با عرض سلام خسته نباشید
این مصاحبه ساختگی و غیر واقعی بود ..چون حرفاش تناقض داره
عکسای جالبیه استفاده کردیم

ماهان چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 22:58 http://www.Estardownload.blogfa.com

خیلی عالی بود-حرف نداشت خیلی خوشم اومد دمش گرم -

[ بدون نام ] دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 23:11

1

امیرحسین یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 20:09 http://www.carnp.com

سلام این گزارش رو من نوشته بودم ولی نمی دونم این گزارش چطور به اسم شما تموم شد !!!!! اگه دوست دارید یک سری به سایت www.carnp.com مراجعه کنید

نیلوفر چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:16

کاش یه عکس از بقل میذاشتی

محمود حقگو یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:40

ارمین یه دونه ای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد