عکس ماشین اسپرت ایرانی

فقط ماشینهای شاخ که هیچ جا ندیدی

عکس ماشین اسپرت ایرانی

فقط ماشینهای شاخ که هیچ جا ندیدی

ملاقاتی با مظهر زیبایی بی ام و در ایران

ملاقاتی با مظهر زیبایی بی ام و در ایران


چند وقتی هست که خیلی رفتم سراغ بی ام و های اسپرتی که در خیابان های تهران در حال عبور هستند بعد از گزارش های بسیاری که در مورد بی ام و های M نوشتم، مدام پیش خودم فکر می کردم که گزارش های بی ام و من ناقص دوباره پیش خودم بی ام و هایی رو که سرشون به تنشون می ارزید و می شماردم باز هم بی نتیجه بود تا اینکه بالاخره نگین بی ام و های اسپرت به ذهنم رسید و با سختی هرچه تمام رفتم سراغش تا این اتومبیل خیابانی جنگنده و زیبا رو به شما دوستان عزیز و محترم معرفی کنم



منبع : Carnp.com



چند وقتی هست که خیلی رفتم سراغ بی ام و های اسپرتی که در خیابان های تهران در حال عبور هستند بعد از گزارش های بسیاری که در مورد بی ام و های M نوشتم، مدام پیش خودم فکر می کردم که گزارش های بی ام و من ناقص دوباره پیش خودم بی ام و هایی رو که سرشون به تنشون می ارزید و می شماردم باز هم بی نتیجه بود تا اینکه بالاخره نگین بی ام و های اسپرت به ذهنم رسید و با سختی هرچه تمام رفتم سراغش تا این اتومبیل خیابانی جنگنده و زیبا رو به شما دوستان عزیز و محترم معرفی کنم



معرفی خودتون؟

من بهروز زمردیان هستم متولد 1359 ساکن شمال تهران

 

علاقه مندی شما به اتومبیل؟

علاقه مندی به اتومبیل چیزی نیست که من بتوانم برای شما توضیح بدهم از زمانی که واقعا سن کمی داشتم علاقه مند به اتومبیل بودم

 

چرا وارد وادی اتومبیل های آلمانی شدید؟

من از ابتداعلاقه مند به اتومبیل های آلمانی بودم چون به نظرم اتومبیل های آلمانی با اتومبیل های دیگر بحث جدایی دارد از لحاظ سرعت و شتاب و سواری و ...


حالا چرا بی ام و؟

این هم به برمی گردد به همان جواب قبل که دادم در اتومبیل های آلمانی دیگر سرآمد همه آنها بی ام و است که واقعا اتومبیلی است که از هر لحاظ لذت سواری را به راننده می دهد

 

آیا قبلا سابقه جمع کردن بی ام و را داشتید؟

بله E30 داشتم بعد از آن E36 خریداری کردم و یک دستگاه E36 که متعلق به یکی از دوستان بود رو با همت دوستان جمع کردیم و آن اتومبیل در پیست فعلا حرف اول را می زند

 

چطور به این فکر رسیدید که بی ام و مدل روز را جمع کنید؟

پا فشاری امین! به نظر من کار باید به روز و جدید باشد و من عاشق تیونینگ روز هستم و در این کار هم تا حدی موفق شدم



در مورد جرقه زدن فکر شما که این اتومبیل را جمع کردید؟

ما خیلی به دنبال کار نو و جدید بودیم و از ابتدا گفتیم که اگر قرار است که اتومبیلی جمع کنیم چیزی باشد که مردم ندیدند و به نوعی سنت شکنی باشد چون ما از کار تکراری بیزاریم!

 

با وجود مد شدن Mpower که روی اتاق E30 می بندند چرا این خرج بزرگ رو متحمل شدی؟

ببینید E30 از اسطوره های بی ام و است ولی به نظر من هر چیزی دوره ای دارد و دوره E30 دیگر به پایان رسیده الان باید به روز بود



از ابتدای جمع شدن این اتومبیل و طرح و برنامه ریزی آن؟

ما این اتومبیل مدل 2005 رو به قیمت 97 میلیون تومان خریداری کردیم  و با مدل های مختلفی که از کیت بدنه و رینگ و آپشن و ... دیده بودیم این مدل ها را انتخاب کردیم که من واقعا از زمان بردن آماده سازی این اتومبیل دیگر به تنگ آمده بودم و این اتومبیل را تقریبا رها کرده بودم که دوست خوبم امین حسین زاده که در انتخاب آپشن ها هم کمک کرده بود در ست کردن تک تک اینها یاری کردند و واقعا هم از ایشون ممنونم بالاخره بعد از 2 سال این اتومبیل راهی خیابان ها شد

 


چقدر برای لوازم هزینه کردید؟ تفکیک کنید

الان تقریبا حضور ذهن ندارم که تفکیک کنم ولی در کل نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه کردم

 

حد اکثر کاری که می شد انجام دادید؟

ما تا جایی که توانستیم کارهایی رو کردیم ولی هنوز چند تا کار دیگر روی این اتومبیل باید انجام بدهیم



لوازم از چه کشوری و توسط چه کسی و چه موسسه ای خریداری و نصب شد؟

از کشور آمریکاو آلمان توسط آقای حسین صدوقیان که ایشون از قدیمی های بی ام و هستند و استاد این کارند تهیه شد البته سفارش از ما بود ایشون فقط زحمت تهیه لوازم را کشیدند

 

در مورد نصب تک تک لوازم توضیح می دید؟

لوازم دیگر به اون صورت کار نداشت فقط کیت بدنه بود که 16 ماه طول کشید و در کارگاه خودم انجام شد و سوپرشارژ این اتومبیل بود که توسط آقای علیرضا احتیاط کار استاد بی چون و چرای موتورهای بی ام و ست شد



تک تک آپشن های این اتومبیل را نام ببرید؟

رینگ ولاستیک فورجد؛ کیت بدنه GTR ، سیستم اگزوز ، سوپرشارژ و لوازم موتور، کاپوت این اتومبیل که جدا تهیه شد

 

چرا کاپوت کربنی روی این اتومبیل ست کردی؟

بیشتر وزن کم و این کاپوت هم به سفارش خود ما تهیه شد



در مورد سوپر شارژ این اتومبیل توضیح می دی؟

این سوپر شارژ هم به سفارش ما از شرکت ESS آلمان تهیه شد و با زحمات آقای احتیاط کار روی این اتومبیل ست شد و این اتومبیل را به یک جنگنده خیابانی تبدیل کرد

 

قدرت موتور این اتومبیل ؟ چند اسب؟

  350hp فعلا



چرا از توربواستفاده نکردی؟

توربو برای هوای ایران مناسب نیست و ما با مطالعاتی که داشتیم دیدیم سوپر بیشتر جواب می دهد و ما سوپر روی این اتومبیل ست کردیم

 

از شتاب اتومبیلت راضی هستی؟ کمی در موردش توضیح می دی؟

بله فعلا که خوبه و من مشکلی ندارم مخصوصا زمانی که من را در صندلی پرتاب می کند ولی باز هم منیجمنت باید ست شود


چه جاهایی بیشتر گاز می دی؟

به  وقتش !!!

 

صفر تا صد و 400 متر این اتومبیل فکر می کنی چقدر باشد؟

هنوز مشخص نیست چون تایم نزدیم

 

روی زیر بندی این اتومبیل هم کار شده؟

بله از کمک های koniاستفاده کردیم

 


رینگ هایی که استفاده شده برای این کیت بدنه است؟

هیچ کمپانی بدنه ای رینگ نمی فروشه ..  اتومبیل بدنه پهن رینگ گود و پهن می خواهد وسلیقه. و ما این رینگ رو  چیزی حدود 13000 دلار هم پول پرداخت کردیم

 

مشخصات کامل کیت بدنه؟

  Gtr m3 e46

 

سیستم ترمز این اتومبیل؟

  std


حداکثر سرعتی که با این اتومبیل تجربه کردی؟

فکر می کنم 240 کیلومتر بود

 

این اتومبیل را برای شتاب جمع کردی یا زیبایی؟

ما این اتومبیل را نه برای خود نمایی جمع کردیم و نه برای اینکه حال کسی را بگیریم فقط برای دل خودم که واقعا لذت ببریم

 

جمع شدن این اتومبیل چقدر طول کشید؟

2 سال طاقت فرسا

 


با نصب سوپر شارژ روی Ecu هم کار شد؟

بله کلا کامپیوتر به آلمان رفت و انجا پروگرام  race شد و برگشت



آیا این کار (نصب سوپر شارژ) به راحتی در ایران انجام شد؟

بله خیلی راحت و اصلا هم مشکلی نداشتیم

 

تخلیه دود این اتومبیل چه تغییری پیدا کرد؟

از سیتم اگزوز پیشرفته Power Sprint استفاده کردیم که صدای گوش نوازی هم دارد

 

فکر می کنی حریف کدام یک از فایترهای ژاپنی (لنسرها) بشوی؟

 باید با هم تست شوند تا ثابت شود

 

آیا شما هم بر تیونینگ روز تاکید دارید؟

100 در صد بی چون و چرا بر تیونینگ روز تاکید دارم کار باید جدید باشد




به نظرت ضعف گیربکس نداری؟

چرا 100 درصد اگر گیربکس ما دستی بود آن وقت طعم تلخ این اتومبیل را به خیلی از دوستان می چشاندیم!

 

پروژه های بعدی برای این اتومبیل؟

انجین منیجمنت و صندوق عقب کربنی و گیربکس دستی


اگر روزی بفروشی چه اتومبیل دیگری را مد نظر داری؟

M6

 

اسم اتومبیلت چیست؟

GTR


این اتومبیل در خیابان چگونه چشم ها را به خود جلب می کند؟

به طور وحشتناک و خیلی هم ابراز احساسات می شود

     

شما هم اهل تست کردن هستی؟ با چه اتومبیل هایی؟ نتایج آن؟

بله با بنز  slو bpها و 335 و ام پاورهای دیگر تست کردیم که همگی را به طرز جالب جا گذاشتم


در پایان از آقای بهروز زمردیان مالک اتومبیل و امین حسین زاده عزیز که وقتشان را در اختیار ما قرار دادند نهایت تشکر را داریم


منبع : Carnp.com
نظرات 4 + ارسال نظر
saeed سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:08 http://lowewall.blogfa.com

jaleb bod vali ye zare ghadimi bodan vali hamin ke zahmat keshidi jaye tashkor dare mamnon......... peykanash be male arak nemirese tonestam chanta aks mifeaestasm

محسن پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:40

داداشی من که نمی تونم عکسارو ببینم چجوری نظر بدم؟

امیر فشن شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 23:47

سلام داش امید.این که این ماشین حرف نداره قابل انکار نیست. اما اینقدرا خرجش نشده.ماشینایی هستن که بدون تیونینگ ۲۴۰ تا میرن

سری دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:04

اگه میشه عکسا همه باز بشه چون بیشترشون باز نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد